Felli &Tintins blogg! -

Östersund

Heeeej!!!

Igår var jag i Östersund, med min familj, farmor och farfar!

Först så gick vi på Jamtli, det är ett ställe där dom har engård från förr i tiden,
ett museeum med saker som man har hittat. När vi var där så var det hundra år dedan dåm hade hittat en matta
som var ca 1000 år!!! Så vi fick en gaid som berättade om den!!!

Sen så åkte vi till frösön (en ö precis utanför Östersund!), där så åkte vi upp till till ett utkikstorn, där man hadde
jätte fin utsikt!

Sen så åkte vi till en resturange som låg högst uppe på en jätte stor akumulator-tank (Arctura) där det också
var jätte fin utsikt!

Idag så ska jag börja åka hem, asså jag ska bo på vandrar hem i natt och kommer hem imorgon till stockholm!:D

ha det så himla bra!!!

kramizzar
//tintin:love:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Östersund

Heeeej!!!

Igår var jag i Östersund, med min familj, farmor och farfar!

Först så gick vi på Jamtli, det är ett ställe där dom har engård från förr i tiden,
ett museeum med saker som man har hittat. När vi var där så var det hundra år dedan dåm hade hittat en matta
som var ca 1000 år!!! Så vi fick en gaid som berättade om den!!!

Sen så åkte vi till frösön (en ö precis utanför Östersund!), där så åkte vi upp till till ett utkikstorn, där man hadde
jätte fin utsikt!

Sen så åkte vi till en resturange som låg högst uppe på en jätte stor akumulator-tank (Arctura) där det också
var jätte fin utsikt!

Idag så ska jag börja åka hem, asså jag ska bo på vandrar hem i natt och kommer hem imorgon till stockholm!:D

ha det så himla bra!!!

kramizzar
//tintin:love:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0